Auteur:
Publicatiedatum:
2 weken geleden

15 tussendoortjes waar je geen nee tegen hoeft te zeggen

Iedereen kent die momentjes wel… Een knorrende maag, terwijl het nog lang geen tijd om te eten is. En al snel kun je nog maar aan een ding denken: eten.

Vervolgens verdwijnt je hand in de koektrommel of volg je je neus achterna de bakkerij in en koop je een heerlijk broodje.

Hoe vaak gebeurt het alleen niet dat je je daarna schuldig voelt, want tja… al die koekjes zijn niet zo gezond en dat saucijzenbroodje was wel erg vet!

Gelukkig zijn er ook heel wat dingen die je kunt eten en tegelijkertijd dat gewetensstemmetje stil houden. Gezond en lekker! Deze tussendoortjes kun je met beide armen omarmen!

  1. DIY chia pudding with 8 yummy flavor options

    1. Yoghurt – een schaaltje halfvolle yoghurt bevat slechts 75 calorieën en je kunt volop variëren met fruit en noten

    Parmesan-Garlic Popcorn / 19 Creative Ways To Flavor Popcorn

    2. Popcorn – niet alleen voor tijdens een film, maar pas op met de boter

Bananas Corehealthcoaching.com.au. Pull apart before putting them in your fruit bowl, if you leave them connected at the stem they ripen and tend to go brown quicker.

3. Bananen – de gemiddelde Nederlander eet 8 kilo bananen per jaar

Almonds are an underrated food. They contain zinc, a key nutrient for maintaining a balanced mood – and have both iron and healthy fats. Healthy fats are an important part of a balanced diet, and low iron levels have been known to cause brain fatigue, which can contribute to both anxiety and a lack of energy.

4. Amandelen – zijn een grote bron van vitamine B

Ontbijt recept: Hoe maak je oatmeal/Havermout |

5. Havermout – wordt ook gebruikt als natuurlijk middel tegen puistjes

 

           6. Watermeloen – probeer het eens samen met
fetakaas, voor een heerlijk zoet-zoute mix

Sauvignon Blanc is Cabernet Sauvignon's mother, and a perfect match for the high acidity of goat cheese.

7. Druiven – in een fles van 0,75 liter wijn, gaat ruim een kilo druiven

sunflowerseeds2 by preventionrd, via Flickr

8. Zonnebloempitten – deze pitten vormen een belangrijke bron van eiwitten

carrots

9. Wortels – als je teveel wortels eet, kan je huid echt oranje gaan zien

"6 Things to Eat Today for a Smarter Brain Tomorrow" by Emma Haak by for Oprah Magazine. Food for thought—as well as memory, spatial perception, verbal skills, and more.

10. Sojabonen – dit aperitiefje bevat veel eiwitten

apricots are my absolute fruit

11. Abrikozen – één abrikoos bevat slechts 20 calorieën

Home made and healthy granola bars - 3 minutes to make and then just wait to cool. Personalise with your own ingredients

12. Mueslirepen – heel makkelijk zelf te maken

Homemade Pretzel Recipe- seriously- SO good, and SO easy. Twisting them isn't too hard either.

13. Pretzels – bevatten een laag vetpercentage en bevatten maar 2% van de dagelijkse calorieinname

olives, yum.

14. Olijven – bevatten veel belangrijke antioxidanten en die vertragen het verouderingsproces

Hard Boiled Eggs 101

15. Eieren – we eten er gemiddeld 185 per jaar

 

Voor welk tussendoortje ga jij? Of heb jij nog iets anders dat je echt zou moeten proberen? Laat het ons weten!

Tekst & Beeld: Pinterest

Beeld omslagfoto: Roberto Verzo, Blue grapes (Flickr)