Review – Met open armen

23 mei 2018

Ze hebben een gezamenlijk verleden maar werden uit elkaar gerukt door een tragische gebeurtenis. Jarenlang hadden ze geen contact en nu staan ze tegenover elkaar in de rechtbank en lijken ze niets meer gemeen met elkaar te hebben.

Over Met open armen

Jeugdvrienden Faith en Jordan groeien samen op. Faiths leven verloopt gladjes, terwijl Jordan veel pech heeft. Na het verlies van zijn moeder, een opname in een pleeggezin en de vervreemding van zijn zusje, is Jordan zijn geloof in God verloren. Als volwassene zit hij nog steeds vol woede en spant hij een rechtszaak aan om een Jezusbeeld te laten verwijderen uit een park in zijn woonplaats. Hij komt daarbij lijnrecht tegenover Faith te staan. Kan zij hem weer hoop geven?

Karen Kingsbury heeft al stapels boeken geschreven. Ik denk dat als je al haar boeken hebt, je een complete boekenkast kan vullen. En ik heb al haar boeken gelezen. Dus haar nieuwste boek kon ook niet achterblijven. In Amerika kwam dit boek al in 2001 uit dus heeft het even geduurd voordat hij in het Nederlands is vertaald maar daar merk je niks van in het boek.

De onderwerpen zijn nog steeds actueel en worden misschien wel steeds actueler.

De boeken van Karen Kingsbury lijken altijd een soort stramien te volgen en ook dit boek heeft dit stramien dus als je bekend bent met de boeken van Karen Kingsbury dan weet je wel een klein beetje hoe het boek verloopt. Ze is natuurlijk ook vooral bekend van de Baxter-serie en er zijn heel wat boeken over hen geschreven. Dit boek gaat niet over hen en dat is ook wel leuk. Kennis maken met compleet andere personages en hen leren kennen.

Tip van de redactie:

Op eigen benen is mijn lievelingsboek van Karen Kingsbury. Ik vind het een schitterend coming-of-age verhaal, waarbij je geconfronteerd kan worden met de keuzes die je in je eigen leven hebt gemaakt. De humoristische beschrijvingen zorgden ervoor dat ik het boek binnen no time uit had. ~ Marianne Florijn, auteur PUURVandaag.

Als je van een beetje voorspelbaarheid bent dan kan ik je dit boeken zeker aanraden om te lezen. Ik vond het vooral een fijn boek om tussen wat “zwaardere” boeken te lezen. Een boek wat je lekker makkelijk wegleest met actuele onderwerpen en leuke nieuwe personages.

Waardeoordeel ★★★

Over Karen Kingsbury

Karen Kingsbury is de absolute nummer 1 van christelijke romanschrijvers in Amerika. Van haar ruim veertig romans zijn al meer dan tien miljoen exemplaren in omloop. Ze won talloze prijzen, en sommige van haar boeken worden zelfs verfilmd. Ze krijgt stapels brieven en e-mails van lezers. Hierdoor weet ze dat haar boodschap van hoop al vele levens veranderde. Haar bekendste boeken zijn romans uit de serie over de familie Baxter, en de vervolgseries ‘Dayne Matthews’, ‘Samen onderweg’ en ‘Het witte doek’.

Naast auteur is Karen een veelgeprezen spreker op vrouwenbijeenkomsten. Verder schrijft ze af en toe liedjes en ontwikkelde ze een stationary-productlijn met haar creatieve dochter Kelsey. In haar vrije tijd is ze graag bij haar gezin. Ze woont in de Pacific Northwest in Amerika met haar man en zes kinderen, waaronder drie geadopteerde jongens uit Haïti.