Recensie ‘Alles wat ik vinden wil’

22 juni 2021

Helene heeft ‘Alles wat ik vinden wil’ van Nicole Deese gelezen en deelt met ons haar mening. Het verhaal heeft haar diep geraakt.

Wat als er twee deuren voor je opengaan… en je er maar één mag kiezen?

Over Alles wat ik vinden wil

Lauren Bailey is een enthousiaste juffrouw op de basisschool. Ze is gek op kinderen en steekt al haar energie in het onderwijzen van haar leerlingen. Lauren voelt zich al sinds haar jonge jaren geroepen om een kindje te adopteren. Alleen de regels voor een adoptie zijn zo makkelijk nog niet. Lauren kan als alleenstaande moeder een kindje adopteren of moet twee jaar getrouwd zijn om hiervoor in aanmerking te komen. Na jaren daten heeft Lauren nog steeds niet de juiste man ontmoet met wie zij haar leven zou willen delen en eigen kinderen zou willen krijgen. Ze kiest ervoor om haar droom na te jagen en als alleenstaande moeder een kindje te adopteren. Dit lijkt de juiste keuze, tot er een invaller komt bij haar op school: Joshua Avery. Joshua lijkt alles te zijn waar Lauren altijd al naar op zoek was. Maar ze staat ingeschreven bij het adoptiebureau en dat is eigenlijk wat ze altijd al gewild had. Toch?

Joshua Avery komt tijdelijk werken op de basisschool bij Lauren. Zodra Joshua Lauren ontmoet weet hij zeker dat zij de vrouw voor hem is. Hij probeert er alles aan te doen om haar aandacht te trekken en haar beter te leren kennen. Enerzijds lijkt Lauren interesse te tonen maar andere andere kant is er ook een mysterie dat hij niet opgelost krijgt. Na een periode waarin ze intensief met elkaar omgaan lijken veel puzzelstukjes op zijn plek te vallen. Tot er een onverwacht bericht komt. Wat is Laurens juiste keuze?

‘Alles wat ik vinden wil’ bevat een heel bijzonder en speciaal verhaal waarin niet alles vanzelfsprekend is. Als lezer word je direct meegezogen in het verhaal en de keuzes van Lauren. Deze keuzes lijken onmogelijk te zijn en alle uitkomsten lijken even moeilijk. De schrijfster heeft een prachtig verhaal geschreven dat veel emotie bevat. De sterke verhaallijnen en uitgewerkte personages maken het bijzondere verhaal compleet. Het boek heeft me op meerdere momenten laten huilen maar ook zeker doen glimlachen. Alle emoties in de juiste balans. Het verhaal raakt diverse speciale thema’s als adoptie, oneindige liefde, verbinding en diepgaande familiekwesties. Ik ben ontzettend enthousiast over deze uitgave en raad dit boek iedereen aan!

Een bijzonder en sterk geschreven verhaal over moeilijke keuzes en het volgen van je hart dat me diep heeft geraakt.

Waardeoordeel: ★

Nicole Deese schrijft originele romantische verhalen die dieper gaan dan je had verwacht: voor je het weet lopen de tranen over je wangen!