Recensie | Als gebed de hemel raakt

27 oktober 2020

gebedTwee gebroken mensen vinden langzaamaan de weg naar elkaars hart en de weg terug naar God. Mara Bristol zoekt een (t)huis. Een plek waar ze zich veilig, geliefd en geborgen weet, na een jeugd waarbij ze weinig tot geen ouderliefde heeft gekend. Marshall Hawkins worstelt met een groot verdriet wat hij nog altijd niet verwerkt heeft, enkel verdoofd door middel van medicatie. Beide personen belanden op verschillende momenten bij de Everwood een vervallen B&B en vinden hier na verloop van tijd, tijdens het renoveren van de Everwood, liefde, heling en genezing.

Dat dit niet van de 1 op andere dag gebeurt maakt dit boek des te geloofwaardiger. De ontluikende romance tussen Mara en Marshall wordt hartverwarmend beschreven en geeft je meer dan eens een warm gevoel van binnen. Liefde is zoiets moois! En ja, Marshall weet hoe hij het hart van een vrouw sneller kan laten kloppen. Ook zit er naast dit alles een klein mysterieus gedeelte verweven waardoor dit verhaal eigenlijk alles bevat wat je zoekt in een feelgood boek.

Mijn mening:

Dit debuut van Melissa Tagg heeft mij blij verrast. Ik hoop dat er een hele serie van uitgebracht gaat worden want ik zou graag willen weten hoe het verder gaat met Mara, Marshall en de andere personages die in het verhaal voorkomen. Maar gezien het einde van het boek zou dit weleens heel goed mogelijk kunnen zijn.

Aanbeveling:

Ben jij op zoek naar een ontspannen verhaal voorbij een knapperend haardvuur, waarin de romantiek volop aanwezig is en een tikkeltje mysterie je aan het lezen houdt, dan zit je met dit boek zéker goed. Een aanrader!

Bestel dit boek voor €20,99