Recensie ‘Bruid van de bergen’

12 juli 2019

In het ruige berglandschap van Colorado ervaart een vrijgevochten jonge vrouw de prijs van liefde en vriendschap.

Over Bruid van de bergen

ColoradoDesiree Brennan heeft een uitgesproken karakter en is voor geen gat te vangen. Sinds Desi kan lopen zoekt ze regelmatig met haar jeugdvriend Luke Mc Guire de gevaarlijkste plaatsen op. Luke is tot over zijn oren verliefd op Desi, alleen ziet Desi hem enkel als haar beste vriend en niet als levensgezel. De nieuwkomer in het dorp Remy Montgomery maakt grote indruk op Desi, dit tot bijzondere frustraties van Luke. Desi komt met Remy in contact en er ontstaat een bijzondere band tussen hen. Als Desi’s familie overvallen wordt door bandieten, biedt Remy zijn hulp aan, aan de familie Brennan. Desi en Remy genieten van hun tijd samen, tot Remy voor zaken terug gaat naar zijn familie. Intussen is Luke op reis gegaan samen met zijn broer en is Desi voor een tijdje alleen.

Als Remy in zijn geboorteplaats aankomt, staan hem verschillende verrassingen te wachten. De dood van de vader van zijn vriend gooit zijn leven onverwacht overhoop, maar hij blijft een man van zijn woord. Ook wanneer dit inhoud dat hij trouwt met een jeugdvriendin. Voor Desi is de schok enorm als Remy terugkomt met zijn nieuwe bruid, Violet. Violet is onder de indruk van Desi en er ontstaat, wonderlijk genoeg, een nauwe vriendschap tussen die twee. Desi’s leven staat volledig op zijn kop als zij onverwacht nieuws ontvangt over Luke. Is er nog een toekomst voor haar in Colorado zonder haar meest dierbare vrienden?

Over ‘Ik wist het wel’ en ‘Hier voor jou’ was ik razend enthousiast en kon dan ook niet wachten om aan de nieuwe roman van Kristen Heitzmann te beginnen. Omdat ik altijd enthousiast ben over de schrijfstijl van Kristen deed ik erg mijn best om te genieten van het verhaal. In werkelijkheid duurde het erg lang voor het verhaal mij écht in zijn greep had. Echter, het wachten was de moeite waard! Het verhaal is prachtig! De personages ontwikkelen erg in karakter en dat is bijzonder om mee te maken. De schrijfster beschrijft gedetailleerd de omgeving en de economische ontwikkelingen volg je op de voet. De verhaallijn bevat onverwachte gebeurtenissen en dit maakt dat het verhaal je in zijn greep houdt.

Het verhaal dat ‘Bruid van de bergen’ bevat heeft een lange aanloop, maar is zeker de moeite waard om van te genieten. Een bijzonder ingrijpend verhaal over liefde, vriendschap en trouw. Ook wanneer er geen toekomst mogelijk lijkt te zijn.

Over Kristen Heitzmann

Bestsellerauteur Kristen Heitzmann werkt momenteel aan de boekenserie ‘Het land van de gouden rivieren’, waarvan ‘Bruid van de bergen’ het eerste deel is. Ook schreef ze het romantische tweeluik ‘Ik wist het wel’ en ‘Hier voor jou’. Ze staat bekend om haar ijzersterke dialogen en levensechte personages.