Recensie | Cranberryzomer

3 november 2020

Hij zoekt iets nieuws om voor te leven. Zij weet wat ze wil, maar hoe? Een bijna-botsing zet hun levens op een nieuw spoor van hoop.

Over Cranberryzomer

CranberryzomerAnderhalf jaar na de dood van zijn vrouw Julie, is Michael Hunter moe en uitgeput van alle emoties en besluit te vertrekken naar het plekje Hope Harbor. Deze plaats was de favoriete plaats van zijn overleden vrouw en hij hoopt daar te vinden wat hij zoekt, rust en kracht om verder te leven. Hope Harbor heeft in de eerste instantie veel verrassingen voor hem. De eerste vrouw die hij tegenkomt laat hij vallen met fiets en al. De tweede vrouw overrompelt hem met eten en nodigt hem uit om bij haar te logeren. Hij neemt het aanbod maar wat graag aan, want het hotel dat hij geboekt had was niet beschikbaar door een onverwachte brand.

Anna Williams komt in aanraking met Michael Hunter en weet eerst niet wat ze ziet. Wat lijkt hij ontzettend veel op haar zoon, John. Ze voelt zich genoodzaakt om hem haar hulp aan te bieden, maar dit voelt ook erg tegenstrijdig met haar afzondering en teruggetrokkenheid naar de mensen om zich heen.

Tracy Campbell schrikt van het plotselinge oversteken van een onbekende man en valt van haar fiets. De onbekende man blijft ze vaker tegenkomen en ze maken kennis met elkaar op een bijzondere wijze. Tracy is weduwe en werkt bij haar oom en tante op de cranberryboederij van de familie. Daarnaast werkt ze voor de organisatie van de kerk ‘Helpende Handen’ en is zij actief als accountant. De cranberryboederij staat er financieel niet goed voor. Als Michael zijn hulp aanbiedt, komt dat goed uit voor Tracy. Ze voelen beide een aantrekkingskracht tot elkaar, maar uit schaamte voor gebeurtenissen uit het verleden houden ze beide krampachtig afstand. Tot een van beide een besluit neemt en hun leven een andere weg in slaat. Beide staan voor moeilijke en ingrijpende keuzes, maar wat valt er te verliezen? Is het mogelijk om voor de tweede keer in het leven lief te hebben?

De onverwachte gebeurtenissen uit het boek brengen deze drie onbekende mensen met elkaar in contact op heel bijzondere wijze. Alle drie hebben zij hun eigen problemen, maar zonder het te merken bieden ze veel steun aan elkaar. Het verhaal begint wat mysterieus en het duurde een tijdje voordat ik echt in het verhaal zat. Het verhaal bevat krachtige personages met elk hun eigen bijzondere verhaal. Het gaat over geheimen, rouwverwerking, schuldgevoel en vergeving maar ook ontluikende liefde. Prachtig om te lezen hoe deze personen samen komen en elkaar tot grote steun zijn in moeilijke periodes. Het verhaal is erg beeldend geschreven, wat de bijzondere verhaallijn versterkt.

Een bijzonder verhaal over moeilijke thema’s in het leven als rouwverwerking, maar ook over nieuwe liefde en tweede kansen. Prachtig, beeldend en hoopvol geschreven!

Waardeoordeel: ★★★★★

Over Irene Hannon

Irene Hannon bedacht het fictieve stadje Hope Harbor op een reis langs de kust van Oregon. Dit leek haar de perfecte plek voor de romantische, hartverwarmende verhalen die zij als geen ander kan schrijven. Ze hoopt dat haar lezers net zo genieten van hun bezoek aan dit heerlijke plaatsje als zij heeft genoten van het schrijven erover.

Bestel dit boek voor €20,99