Recensie ‘De heer uit het zuiden’

16 juni 2020

In het Colorado van vlak na de Burgeroorlog is Desi’s grote liefde zijn leven niet zeker. Maar wie hem wil raken, moet eerst langs haar.

Over De heer uit het zuiden

Na de moeilijke rouwperiode over zijn vrouw Violet, vind Remy Montgomery eindelijk een weg om verder te leven en zijn hart volledig open te stellen voor Desiree Brennan. Desi begrijpt het grote verdriet van Remy heel goed, want Violet was haar hartsvriendin geworden. Maar eindelijk was daar het moment dat Remy haar ten huwelijk vroeg en het geluk voor hen lag. Dit geluk was echter van korte duur, want er gebeuren merkwaardige dingen op en rondom de ranch van Remy, Lazy Star. Remy lijdt veel ernstige verliezen en als hij bij een brand zelf zwaar gewond raakt, is het duidelijk dat iemand het persoonlijk op zijn ondergang voorzien heeft.

Deze gebeurtenissen vinden ook hun weerslag op Desi, Remy wil niet met haar trouwen nu het niet veilig is. Ook is hij erg onzeker of hij voldoende voor haar kan zorgen en een volwaardige partner kan zijn. Zijn voorman Holt Crawford wil hier echter niets van weten en staat erop dat het huwelijk plaatsvindt . De geluksdag voor Remy en Desi breekt na een lange tijd aan, maar verloopt heel anders dan verwacht. Als tijdens een nieuwe aanval Holt dodelijk gewond raakt en Remy nog te ernstig gewond is om te vechten, komt Desi ongevraagd in actie. Ze toont grote moed op het moment dat alles in elkaar dreigt te storten. Echter neemt Remy haar daden niet in dank af en volgt er een zware periode van verdriet en onbegrip. Is hun liefde sterk genoeg om dit alles te overwinnen?

Waar het bij het eerste deel Bruid van de bergen even duurde voor het verhaal mij te pakken had, was ik nu direct betrokken en kon ik al snel niet meer stoppen. De verhalen lopen naadloos in elkaar over en het is daardoor echt aan te raden om eerst het eerste deel te lezen. De sterke personages hadden mij wederom volledig in hun macht. Samen met de verrassende elementen en sterke dialogen is het weer een geweldig verhaal van Kristen Heitzmann. Veel onderwerpen zijn in het verhaal verweven als onvoorwaardelijke liefde, moed, vergeving en acceptatie, maar ook gekrenkte trots en inschikkelijkheid. Door de onverwachte heftige gebeurtenissen word je als lezer steeds op scherp gezet. Gelukkig is het derde deel Een klein geluk al verschenen, voor degenen die niet kunnen wachten hoe het verder zal gaan met Desi en Remy.

Een bijzonder mooi en spannend verhaal over onvoorwaardelijke liefde, moed en vergeving. De sterke personages en dialogen samen met de verrassende gebeurtenissen maken dit boek van Kristen Heitzmann wederom tot een fantastisch verhaal.

Over Kristen Heitzmann

Bestsellerauteur Kristen Heitzmann werkt momenteel aan de vijfdelige serie ‘Het land van de gouden rivieren’, waarvan Bruid van de bergen het eerste deel is. Ook schreef ze het romantische tweeluik Ik wist het wel en Hier voor jou. Ze staat bekend om haar ijzersterke dialogen en levensechte personages.

Bestel dit boek voor €23,99