Recensie ‘Een klein geluk’

25 augustus 2020

Desi blijft strijden voor gerechtigheid, ook al is dat niet wat er van haar verwacht wordt als pasgetrouwde vrouw.

Over Een klein geluk

een klein gelukDesi lijdt erg onder haar verrichte daden, maar begrijpt goed dat zij geen andere keuze hierin had. Remy kampt weer sterk met zijn onzekerheid of hij Desi wel voldoende zou kunnen beschermen mocht er opnieuw een onverwachte aanval komen. Het leven lijkt door het oppakken van de dagelijkse klussen voor even weer gewoon te mogen zijn. Tot Desi op een ochtend met Jenness buiten aan het spelen is en Jennes onverwacht door Asher wordt opgeëist. Desi en Jenness belanden in een levensgevaarlijke situatie. Het lijkt even alsof Asher hiervoor verantwoordelijk is, tot alles ineens een onverwachte wending neemt. Het gevaar wordt nog groter en Asher moet het bekopen met zijn leven.

De moeilijke en emotionele omstandigheden brengen Desi en Remy weer dichter bij elkaar en hun relatie lijkt voorzichtig weer op te bloeien. Ze ondernemen samen nieuwe activiteiten en plannen een prachtige reis om hun trouwdag te vieren. Dit fijne samenzijn komt onverwacht snel ten einde door het vreselijke telegram met de mededeling dat Pauline, de zus van Remy, onverwacht is overleden. Desi en Remy komen opnieuw in diepe rouw en er breekt wederom een zware periode aan. Komt er ooit een einde aan hun beproevingen en mogen zij ook genieten van het geluk in het leven? Een klein geluk komt spoediger dan verwacht tot hen en het bezegelt hun liefdesband. Echter is het genieten van hun geluk van korte duur en komt het leven van Desi volledig op zijn kop te staan. De kans op een gelukkige toekomst lijkt uitgesloten te zijn.

Het boek is vlot geschreven en laat je lachen en huilen tegelijk. Vlekkeloos loopt het tweede deel ‘Bruid van de bergen’ over in dit derde deel ‘Een klein geluk’. Hierdoor heeft het verhaal geen lange aanloop en werd ik als lezer direct het verhaal ingezogen. De personages en verhaallijnen zijn sterk zoals we gewend zijn van Kristen Heitzmann en ik heb ook van dit verhaal weer enorm genoten. Ondanks de vele droevige omstandigheden, laat het verhaal je ook genieten van de vele mooie en goede dingen in het leven. Het einde van het boek komt erg onverwacht en is hartverscheurend. Een bijzondere keuze van de schrijfster en het maakt me enorm nieuwsgierig naar het verhaal vierde deel wat hopelijk niet lang meer op zich laat wachten.

Het verhaal loopt naadloos van het tweede deel over in het derde deel. Prachtig geschreven, sterke verhaallijnen en veel emoties werken toe naar het hartverscheurende einde.

Over Kristen Heitzmann

De vijfdelige serie Het land van de gouden rivieren speelt zich af in de ‘achtertuin’ van bestsellerauteur Kristen Heitzmann: het prachtige binnenland van Colorado. Een klein geluk is het derde deel en volgt op Bruid van de bergen en De heer uit het zuiden.

Bestel dit boek voor €23,99