Recensie ‘Een regenboog in de duisternis’

11 augustus 2021

In de donkerste tijd van haar leven wordt Desi heen en weer geslingerd tussen gevoelens van liefde en verraad. Een regenboog in de duisternis is deel 4 van de vijfdelige serie Het land van de gouden rivieren.

Over Een regenboog in de duisternis

Desi is inmiddels twee jaar weduwe en woont samen met haar zoontje Elliot en haar nichtje Jenny op de ranch. Haar besluit om Holt Crawfort weg te sturen, spijt haar nog dagelijks. Hij was haar steun en toeverlaat en heeft haar altijd gered. Tot een onverwachte gebeurtenis hen samenbrengt op de ranch. Holt wordt gezocht voor een moord waar hij niet verantwoordelijk voor was, maar wel nauw betrokken bij leek te zijn. Eerst wordt de ranch overvallen door zijn broer Frank en snel daarop worden ze onder vuur genomen door de premiejagers die Holt ontvoeren. Desi, die blij en opgelucht was dat ze Holt weer gevonden had, laat het er niet bij zitten. Ze gaat samen met haar vriend Veel Wapiti’s, de Jicarilla, en Isaac, op zoek naar Holt. Een lange en pittige reis staat hen te wachten. Het wordt Desi duidelijk dat haar gevoelens voor Holt en het verlangen naar hem steeds sterker worden.

Na een lange en moeizame reis lukt het hen om Holt te redden. Maar dan zijn ze er nog niet. Holt wil naar de rechter in El Paso om zijn onschuld te bewijzen. Desi zet alles in werking om zoveel mogelijk te helpen en te zorgen dat Holt weer vrijgesproken kan worden. In El Paso komt het gezelschap gevaarlijke en onverwachte situaties. Het duurt lang voordat de waarheid boven tafel komt en het verlangen van Desi naar haar kinderen maakt dit niet makkelijker voor haar.

Ondertussen gebeuren er op de ranch vreemde dingen, komen de premiejagers terug om brand te stichten en wordt de familie opgesloten. Hoe zullen zij allen weer ooit weer samen komen?

Als groot fan van Kristen Heitzmann heb ik ook van het vierde deel uit deze serie genoten! De boeken vormen een prachtige eenheid en sluiten naadloos op elkaar aan. Het verhaal bevat veel spanning, maar ook emotionele en grappige momenten. De tocht van Desi en Holt wisselt zich in het verhaal af met de omstandigheden thuis op de ranch. Ook het verhaal over van Frank, de broer van Holt, is erin verweven. De personages zijn net als in de andere delen erg levendig. Voor je het weet is het laatste hoofdstuk weer in zicht. Ik kan niet wachten tot het vijfde deel uitkomt. Wat een bijzondere en mooie serie vormen deze delen!

Opnieuw een fantastisch spannend en bijzonder verhaal wat naadloos aansluit op de andere delen. Een must om te lezen als je eenmaal aan de serie begonnen bent!

Over Kristen Heitzmann

De vijfdelige serie Het land van de gouden rivieren speelt zich af in de achtertuin van bestseller auteur Kristen Heitzmann: het prachtige binnenland van Colorado. Een regenboog in de duisternis is het vierde deel en volgt op Bruid van de bergen, De heer uit het zuiden en Een klein geluk. Kristen Heitzmann staat bekend om haar ijzersterke dialogen en levensechte personages.