Recensie ‘Fataal bewijs’

23 april 2019

Terwijl advocate Kate het opneemt tegen een farmaceutisch bedrijf, neemt de zaak een gevaarlijke wending… De strijd voor gerechtigheid kost meer dan ze ooit had kunnen denken.

Over Fataal bewijs

Kate Sullivan heeft als ambitie om mensen écht te helpen en is een sterke, jonge advocate. Door haar enorme inzet en resultaten wordt ze benoemd als hoofdaanklager van een nieuwe rechtszaak tegen het grote bedrijf Mason Pharmaceutical Corporation (verder genoemd MPC). Kate zet zich met hart en ziel in voor deze rechtszaak en in het begin leek het positief dat Ethan Black de advocaat van de tegenpartij was. Ethan en Kate waren vrienden sinds hun studententijd en konden het nog steeds goed vinden. Door een onverwachte gebeurtenis krijgt Kate veel informatie over MPC toegespeeld, maar deze informatie is nog niet rechtsgeldig. Om meer achtergrondinformatie te krijgen huurt Kate Landon James in als privé detector.

Sinds Kate bezig is met de zaak tegen MPC, wordt zij meerdere malen bedreigd. De dreiging loopt zo hoog op, dat Kate van Landon persoonlijke beveiliging krijgt. Landon en Kate krijgen een hechte band met elkaar, maar er is geen tijd om van elkaar te genieten want de zaak tegen MPC wordt bij elke stap ingewikkelder en mysterieuzer. De dreigingen houden niet op en voor Kate is het lastig wie zij nog in vertrouwen kan nemen. Ethan blijkt toch niet de persoon te zijn die zij dacht dat hij was, maar is hij erop uit om Kate kwaad te doen? Of zou het toch uit haar eigen kantoor kunnen komen van haar jaloerse collega? Of zit het machtige bedrijf MPC hierachter? Als Kate het fatale bewijs tegen MPC op raadselachtige wijze in handen krijgt, slaat de dreiging toe op het hoogste niveau.

Van het ontdekken van een nieuwe schrijver word ik altijd enthousiast. Ik voelde me dan ook ontzettend aangetrokken tot het spannende, nieuwe boek van Rachel Dylan. Vanaf de eerste bladzijde begint het verhaal en het stopt pas op de laatste. Het hele boek bevat één rechtszaak wat tot in detail overgebracht wordt. Ontzettend knap geschreven en het verhaal verveelt absoluut niet. De personages maken bijzondere ontwikkelingen door en de schrijfster heeft een vlotte schrijfstijl. Wel miste ik hier en daar de échte spanning die mijn emoties aanwakkert. Dit maakte de schrijfster deels goed door het verhaal realistisch weer te geven en de juiste personages in de verhaallijn te verwerken. Je voelt de twijfel van de personages en maakt de ontwikkelingen van dichtbij mee.

Als je al lezend wilt genieten van en leren over een échte rechtszaak, is ‘Fataal bewijs’ echt een aanrader!

Waardeoordeel: ★★★

Over Rachel Dylan

Rachel Dylan is tien jaar lang advocate geweest en kent de juridische wereld dus van binnenuit. Ze heeft meerdere juridische thrillers geschreven, waarvan Fataal bewijsde eerste is die in Nederland verschijnt.