Recensie ‘Het onverwoestbare meisje’

1 januari 2021

Je bent haar niet kwijt, je bent haar nog altijd

Over Het onverwoestbare meisje

Het boekHet onverwoestbare meisje’  heeft als hoofdpersoon: Chrystel zelf. Maar het gaat eigenlijk niet alleen over Chrystel, maar stiekem gaat het over ons allemaal. Chrystel schrijft over haar jeugd en hoe de gebeurtenissen in haar leven haar hebben gevormd tot wie was geworden. Langzaam maar zeker namen situaties de overhand en haar eigen ‘ik’ raakte naar de achtergrond. Ze merkt dit op en wilde terug naar haar eigen krachtige persoonlijkheid. Ze schrijft over haar worstelingen en over de levenslessen die zij geleerd heeft. In haar levensverhaal staat God centraal en geeft de Bijbel haar richting om te leven. Chrystel is ontzettend open over alle delen van haar leven.

Elk hoofdstuk bevat een levensles en geeft concrete handvatten en inspiratie om deze levensessen op je eigen leven toe te passen. Daarnaast sluit elk hoofdstuk af met een moment om even stil te staan. Dit gedeelte bestaat uit een aantal punten om te onthouden, om te overdenken en om te doen. Ook bevat het boek veel bijbelteksten die aan het einde van elk hoofdstuk terug te vinden zijn om zelf nog eens na te lezen.  Het verhaal bestaat eigenlijk uit zes hoofdstukken die samen indirect een stappenplan vormen om terug te keren naar je ‘ware’ zelf. Wie jij echt wilt zijn in dit leven voor jezelf en voor iedereen om je heen.

Ik ben erg enthousiast over deze nieuwe uitgave. Het boek geeft ontzettend veel inspiratie waar je lang over na kunt denken, maar ook lekker concreet kunt toepassen op situaties in je eigen leven. Het geeft veel handvatten om te leren omgaan met moeilijke situaties en om eerlijk te leren kijken naar jezelf. Ook om te kijken naar wie je echt wilt zijn en hoe je betekenis wilt geven.

Het is een boek om dagelijks een stukje uit te lezen. Het bevat zoveel elementen en en geeft zoveel stof tot nadenken dat ik het boek in delen heb gelezen. Het is echt een fijn boek om er zo nu en dan weer even bij te pakken als je opzoek bent naar een manier om iets anders te bekijken of aan te pakken. Ook kan het verhaal zeker in een keer gelezen worden, maar dit vond ik persoonlijk het fijnst om alles goed op te kunnen nemen.

Een ontzettend inspirerend boek dat je voorziet van nieuwe energie en inspiratie om écht te kunnen leven. De schrijfster is positief, optimistisch en hoopvol. Ze moedigt je liefdevol aan om opzoek te gaan naar het ‘kleine meisje in je’.

Waardeoordeel: ★★★★★

Over Chrystal Evans Hurst

Spreker, blogger en schrijver Chrystal Evans Hurst vertelt in ‘Het onverwoestbare meisje’ rauw en eerlijk haar eigen verhaal, van een ongeplande zwangerschap tot aan een baan waarin ze diep ongelukkig werd, om jou te laten zien dat het mogelijk is om je weg te vinden in het leven nadat je een paar misstappen hebt gemaakt. Ze helpt je in dit boek met jouw persoonlijke proces zodat ook jij het leven kunt leiden dat voor jou bedoeld is.

Bestel dit boek voor €22,99