Recensie ‘In naam van de kroon’

28 oktober 2021

Hij speurt naar dieven, zij is er zelf een. Kunnen ze elkaar toch helpen?

Over In naam van de kroon

Kit Turner zet zich dagelijks in om voor de bewoners van Blackfriars, het arme gedeelte van de stad Londen, te zorgen en hen te voorzien van dagelijks onderhoud. Ze staat aan het hoofd van een straatbende en laat op deze manier de rijke mensen betalen voor de armoede van het andere gedeelte.

Jackson Forge heeft een grote droom om de wereld te redden van al het gevaar en criminaliteit. Hij is erg gedreven in zijn werk en zet alles op alles om zijn doel te behalen. Als hij Kit betrapt op zwendel, doet hij zijn uiterste best om haar op te pakken. Alleen Kit laat zich niet zo makkelijk vangen als hij gedacht heeft.

Door een onverwacht verdrietige gebeurtenis moeten Jackson en Kit met elkaar samenwerken. Beiden voelen zich hier niet comfortabel bij, maar er is geen andere keuze als zij beiden willen overleven. De samenwerking verloopt in het begin niet heel soepel, ze vertrouwen elkaar maar weinig. Hoe langer Kit en Jackson met elkaar op trekken, hoe meer zij elkaar gaan waarderen. De spanningen lopen hoog op en als ze op het punt staan om het mysterie op te lossen, neemt het verhaal een onverwachte wending. Zullen zij elkaar ooit terugzien en zal het recht zegevieren?

Opnieuw een fantastisch verhaal van de hand van Michelle Griep. Het verhaal heeft alle ingrediënten om je als lezer te laten genieten van het begin tot het einde van het verhaal. Een bijzonder boek waarin twee werelden samenkomen en elkaar helpen. Spanning vormt een rode draad door het verhaal en het verhaal laat je niet meer los. De levendige conversaties en de sterke hoofdpersonages zijn zorgvuldig gekozen en maken het verhaal tot een fantastisch geheel. Het boek heeft een sterke verhaallijn en de verrassende gebeurtenissen houden je scherp tijdens het lezen.

Een bijzonder en authentiek verhaal vol humor, spanning en verrassende gebeurtenissen.

Waardeoordeel: ★

‘In naam van de kroon’ is een romantische detective die zich afspeelt in Victoriaans Londen. Agent Jackson Forge neemt zijn taak om de Londense straten veilig te maken uiterst serieus. Wanneer hij zelf het slachtoffer wordt van zwendel, zet hij dan ook alles op alles om Kit, de charmante dievegge, te arresteren. Maar het oplossen van een serie moorden vergt zijn aandacht en de kennis van Kit blijkt daarin een cruciale rol te spelen. Terwijl ze samen optrekken, komt Jackson tot de ontdekking dat de wereld niet zo zwart-wit is als hij dacht – en dat Kit misschien wel helemaal niet zo’n slecht mens is.