Recensie ‘Lavendeldroom’

19 juli 2021

Thorinda leest ‘Lavendeldroom’ van Irene Hannon. Dit vijfde deel van de Hope Harbor-serie kwam vorige maand uit bij KokBoekencentrum. In deze blog deelt Thorinda haar mening met ons.

Jeannette is een onafhankelijke vrouw die volledig leeft voor haar lavendelhoeve annex theehuis Bayview dat ze dagelijks met veel passie en liefde runt. Tijd voor sociale contacten en diepgaande relaties heeft ze niet en daar heeft ze zo haar redenen voor. Logan heeft een baan als arts aangenomen in Hope Harbor om zo voor zijn nichtje een rustigere leefomgeving te creëren. Weg van het leven waarin ze zoveel verdriet heeft meegemaakt. Thomma, zijn moeder en zijn dochtertje zijn noodgedwongen vanuit Syrië in Hope Harbor terecht gekomen in de hoop hier een nieuw leven te kunnen opbouwen.

Elk van deze personages heeft in zijn/haar leven te maken gehad met verlies, waar ze allemaal anders mee omgaan en dat hen heeft gevormd tot de persoon die ze nu zijn. Gaandeweg leren ze elk afzonderlijk hoe ze in elkaars behoeften kunnen voorzien. Juist door zich open en kwetsbaar op te stellen. Charley die we al kennen uit de andere delen, speelt daar een mooie rol in. Op subtiele wijze geeft hij hier en daar een duwtje in de goede richting waardoor de personages onbewust aan het denken worden gezet en jij als lezer evenzo. Dat geeft het verhaal net wat extra’s. Hoe al deze personen uiteindelijk met elkaar in contact komen, ga ik niet verklappen. Dat laat ik je zelf ontdekken door dit boek te gaan lezen.

‘Lavendeldroom’ is het los te lezen vijfde deel van de Hope Harbor-serie. In elk deel weet de schrijfster je moeiteloos het verhaal in te trekken en dat geldt ook voor deze nieuwste aanwinst. De hartverwarmende en innemende personages maken deze roman tot een genot om te lezen.

Mijn mening over ‘Lavendeldroom’

Als je houdt van een feelgood verhaal met romantiek, een christelijke boodschap en hier en daar wat humor dan is dit boek zeker een aanrader.

(Deel 6 Sterrenbaai wordt december 2021 verwacht.)

‘Lavendeldroom’ van Irene Hannon is het zonnige vijfde deel in de romantische Hope Harborserie. Jeanette Mason leidt een teruggetrokken bestaan op haar lavendelhoeve annex theehuis en dat bevalt haar prima. Ze is dan ook not amused wanneer haar nieuwe buurman een uitgelaten pup blijkt te hebben die haar kostbare planten uitgraaft. Hij worstelt ondertussen met de zorg voor zijn vijfjarige nichtje dat haar beide ouders verloren heeft. Kunnen ze als buren iets aan elkaar hebben of zal ergernis de boventoon blijven voeren?