Recensie ‘Op weg naar Brakewell Hall’

1 februari 2021

Je bent haar niet kwijt, je bent haar nog altijd.

Over Op weg naar Brakewell Hall

Abigail Gilbert leeft samen met haar vader, haar stiefmoeder en twee stiefzusjes. Haar stiefmoeder heeft overduidelijk een grote hekel aan Abby en zij moet dan ook zo spoedig mogelijk vertrekken. Ze is een aantrekkelijke vrijgezel en tijdens een balfeest ontmoet ze Baron Jonathan Aberley. Hij gedraagt zich als een heer en vraagt diezelfde avond nog toestemming aan Abby’s vader voor een huwelijk. Het is voor Abby een enorme opluchting dat ze haar stiefmoeder kan ontvluchten.

Baron Jonathan Aberley wil zo spoedig mogelijk in het huwelijk treden en laat Abby zelfstandig naar Brakewell Hall reizen. Abby begint haar reis samen met haar dienstmeisje Fanny. Tot er onderweg merkwaardige dingen gebeuren en hun koets zelfs overvallen wordt door gevaarlijke struikrovers. Samuel Tatcher, de patrouille-overste, komt hen onverwacht te hulp en Abby vraagt of hij haar wil vergezellen als bodyguard tijdens haar reis naar Brakewell Hall.

Als Samuel eindelijk overstag gaat met het begeleiden van Abigail, reist er onverwacht nog iemand mee. De reis naar Brakewell Hall duurt lang en verloopt niet zonder slag of stoot. Abby en Samuel begeven zich in de meest gevaarlijke situaties. Abby en Samuel beginnen erg gesteld te raken op elkaar, al willen ze dit niet weten voor de ander en maar ook niet voor zichzelf. Als de gevaarlijke reis eindelijk ten einde komt op Brakewell Hall, ervaart Abby niet de opluchting en de vrijheid waarop ze had gehoopt. Haar gevoelens zijn verward en haar toekomst voelt ineens onzeker als alles anders blijken dan verwacht. Kiest ze met haar verstand of is het beter om haar gevoel te volgen?

Abigail Gilbert heeft het getroffen: ze is verloofd met een rijke baron. Voor de bruiloft moet ze een gevaarlijke reis maken; haar familie heeft niet eens de moeite genomen om een mannelijke bediende mee te sturen. Onderweg wordt ze overvallen door struikrovers. Gelukkig wordt ze gered door de knappe patrouille-overste Samuel Thatcher.

“Op weg naar Brakewell Hall” bevat een bijzonder verhaal met verrassende gebeurtenissen, een flinke dosis spanning, ontluikende liefde en een sterke verhaallijn. De personages zijn erg levendig beschreven en zuigen je mee het verhaal in. Ik heb enorm genoten van dit boek, de emoties van de personages zijn gedetailleerd geschreven en zorgen ervoor dat je het verhaal echt beleefd. Het verhaal pakt je direct en laat je niet meer los tot het einde. De onverwachte gebeurtenissen houden het verhaal spannend en vallen mooi op zijn plaats. Het verhaal is niet voor de hand liggend en blijft je verrassen. Michelle heeft een vlotte schrijfstijl en haar andere uitgaves zijn ook stuk voor stuk aan te bevelen.

Het boek is sterk geschreven met levendige personages, verrassende gebeurtenissen, ontluikende liefde en heeft een flinke dosis spanning.

Waardeoordeel: ★

Over Michelle Griep

Michelle Griep zegt dat ze al schrijft sinds ze witte muren en kleurkrijtjes ontdekte. Fans roemen haar authentieke personages, romantische scenes en levendige beschrijvingen. Ze heeft meerdere historische romans op haar naam staan, waaronder ‘Dwars door het vuur’ en ‘De dochter van de waard’.