Recensie ‘Pak mijn hand’

17 september 2021

Helene leest ‘Pak mijn hand’ van Courtney Walsh, het tweede deel van een romantische serie. Ze is erg enthousiast!

Durf je om hulp te vragen wanneer het echt nodig is?

Over Pak mijn hand

Grady Benson is een bekend olympisch skiër. Na een aantal teleurstellende wedstrijden, belandt hij in Harbor Pointe. Hij hoopte daar een tijdje anoniem te kunnen leven, maar niets bleek minder waar. Het loopt al snel uit de hand als hij herkend wordt door jongeren die hem zijn verlies stevig inwrijven. Na een vechtpartij moet Grady voor de rechter verschijnen. Hij wordt verplicht een aantal weken in Harbor Pointe te blijven en krijgt een taakstraf om te helpen met klussen bij de bewoners in het dorp. Dan ontmoet hij Quinn Collins, de dochter van de locale politieagent. Hij krijgt geen hoogte van Quinn, maar merkt duidelijk dat zij hem niet kan uitstaan. De rechter verplicht Grady dat hij Quinn moet helpen met het renoveren van haar winkel en haar moet ondersteunen bij haar deelname aan het Winterfestival.

Quinn Collins

Quinn Collins leeft haar hele leven al in Harbor Pointe wil nooit meer weg uit haar geliefde dorp. Haar moeder liet hen in de steek toen zij acht jaar oud was. Quinn heeft het hier nog steeds moeilijk mee. Haar moeder was haar grote voorbeeld en was de eigenaar van de beste bloemenzaak van Harbor Pointe. Na haar vertrek werd deze zaak gerund door Mimi. Quinn’s grote droom was om de zaak te kopen en zelfstandig succesvol te maken. Haar droom komt uit als Mimi samen met haar man vertrekt op wereldreis en Quinn de nieuwe eigenaar wordt van de bloemenwinkel.

Ze maakt plannen om de winkel te renoveren en wil met haar ontwerpen voor het Winterfestival dolgraag meedoen aan de landelijke wedstrijd: de Flower Expo. Haar moeder is hiervan jurylid en Quinn wil niets liever dan bewijzen dat ze goed is in wat ze doet en dit allemaal zelfstandig heeft bereikt. Dan komt Grady Benson in Harbor Pointe. Deze man zorgt voor veel veranderingen in het leven van Quinn, wat haar helemaal niet uitkomt. Het wordt een ramp als de rechter bepaalt dat Grady haar moet helpen bij het renoveren van haar winkel en haar deelname aan het Winterfestival.

Grady en Quinn worden gedwongen samen te werken en brengen veel tijd met elkaar door. Beiden begrijpen dat de ander een verleden heeft waardoor ze zo zijn gevormd. Er lijkt een speciale band te ontstaan tussen Grady en Quinn. Maar hebben ze het lef om om hulp te vragen wanneer dit echt nodig is? De waarheid komt altijd boven tafel, maar kun je verder leven met deze waarheid?

Pak mijn hand is een fantastisch vervolg op Kijk omhoog. Het is niet nodig om het eerste deel te lezen om te kunnen genieten van dit tweede deel. De hoofdpersonen Lane en Ryan uit het eerste deel hebben wel en kleine rol in het verhaal, waardoor het een prachtig vervolg is op elkaar. Het duurde even voordat ik helemaal in het verhaal zat, maar daarna liet het verhaal mij niet meer los. De twee uitersten Grady en Quinn (althans zo lijkt het in het begin) groeien onverwacht naar elkaar toe en maken sterke en positieve veranderingen door. Beiden hebben hun eigen problemen gehad tijdens hun jeugd en erna, maar het is aan jezelf hoe je daarmee omgaat en er sterker van wordt. Tijdens het lezen maakte het verhaal mij zowel aan het huilen als aan het lachen. Beide delen uit deze serie raad ik sterk aan om te lezen en te genieten van het leven in Harbor Pointe.

Een bijzonder verhaal over het overwinnen van angsten en leven met gebeurtenissen uit het verleden. Prachtig en vlot geschreven verhaal dat je niet meer loslaat.

Waardeoordeel: ★

In ‘Pak mijn hand’ van Courtney Walsh begint Quinn Collins haar eigen bloemenwinkel in het plaatsje Harbor Pointe. Het is een droom die in vervulling gaat, maar in de praktijk blijkt het vooral heel hard werken. Er is een grondige verbouwing nodig en ondertussen neemt Quinn ook nog deel aan een prestigieuze bloemenwedstrijd, met haar afstandelijke moeder als jurylid. Als er iemand is aan wie Quinn wil bewijzen dat ze dit allemaal kan, is het haar moeder wel.

Olympisch skiër Gary Benson was niet van plan lang in Harbor Pointe te blijven. Maar wanneer hij onverwachts in een heftige ruzie belandt die ertoe leidt dat hij schade maakt, moet hij blijven om een taakstraf uit te voeren in de winkel van Quinn. Zij vindt hem roekeloos en arrogant, hij vindt haar een control freak. Langzaam leren ze elkaar beter kennen en gaan ze elkaar zelfs aardig vinden. Totdat Grady een onherstelbare fout maakt…