Recensie | Te gast op Lanwyn Manor

26 september 2020

Waan je voor enkele ontspannen uren in het plaatsje Goldweth. Daar waar de mijnwerkerswereld tot leven komt en je voor een tijdje te gast bent op het prachtige landgoed Lanwyn Manor. Een wereld die zover van ons afstaat maar wat juist daardoor des te meer aantrekt. Het haalt je uit het hier en nu en brengt je terug naar lang vervlogen tijden. Leef mee met Julia Twethewey die haar ouderlijk huis verlaat om een verbroken relatie te boven te komen en hier in Goldweth denkt haar rust te kunnen vinden. Maar dit blijkt vanaf haar aankomst al een luchtbel te zijn. Want vanaf de 1ste pagina’s is de spanning al aanwezig en weet je dat er zich in dit verhaal nog veel meer spannende momenten zullen voordoen.

Vreemde geluiden, verborgen geheimen kamers, servies wat zomaar verdwijnt, en de geruchten dat er een vloek zou rusten op het landgoed Lanwyn. Julia maakt het allemaal van dichtbij mee en nieuwsgierig als ze van nature is, gaat ze op onderzoek uit om zo de geheimen boven tafel te krijgen. Uiteraard ontbreekt de romantiek in de verhaal niet, dankzij de tweelingbroers Blake. Maar ja, wat doe je als de ene broer je hart heeft en de ander je de zekerheid geeft van een overvloedig en comfortabel leven. Julia staat voor de keuze. Ondanks dat je de afloop al wel kunt raden, blijft er genoeg in dit verhaal over waardoor je steeds weer verder wilt lezen.

Los te lezen vervolg op: “De gouvernante van Penwythe Hall”.

Over het boek

Lanwyn Manor‘Te gast op Lanwyn Manor’ van Sarah Ladd neemt de lezer mee naar het Cornwall van 1818. Julia Twethewey logeert op het landgoed van haar neef in het hart van de Engelse mijnindustrie en wordt al snel meegesleept in die complexe wereld. Maar het duurt niet lang voordat ze ontdekt dat de oude kamers van het huis iets verborgen houden. Dan leert ze de gebroeders Blake kennen.

De oudste heeft zijn zinnen gezet op een huwelijk met Julia, en ze weet dat hij de ideale huwelijkspartner is. Maar ze voelt zich meer aangetrokken tot Isaac, de jongste broer. De aantrekkingskracht is wederzijds. Julia en Isaac raken verwikkeld in een maalstroom van vreemde gebeurtenissen en moeten hun best doen om aan de sociale verwachtingen te voldoen. Dat is nog niet zo makkelijk als het lijkt…

‘Te gast op Lanwyn Manor’ is een romantische Regency-roman zoals alleen Sarah Ladd die kan schrijven. Perfect voor de fans van Jane Austen!

Je kunt dit boek bestellen voor €22,99