Recensie ‘Vang me op’

23 november 2021

‘Vang me op’ is het derde deel van de Harbor Pointe-serie van Courtney Walsh en gaat over Carly en Josh. Soms vraagt de liefde om een tweede kans. Ben je bereid die te geven?

Over Vang me op

Carly Collins woont samen met haar zoon Jaden haar hele leven al in Harbor Pointe, haar thuis met zijn vele herinneringen. Ze redden zich goed samen, maar op sommige momenten wordt Carly geconfronteerd met het gemis van een partner. Josh Dixon, de vader van Jaden, verliet hen toen Jaden nog een baby was. Die onbegrijpelijke keuze heeft Carly hem nooit kunnen vergeven.

Grady Benson, de bekende skiër uit het tweede deel van de Harbor Pointe-serie, zet een nieuw skicentrum op in Harbor Pointe. Jaden is een van de beste aanwinsten voor het nieuwe seizoen. Carly had in het begin wat moeite met het skiën van haar zoon, maar ziet dat het skiën hem tot leven brengt en hem een doel geeft in zijn leven. Tot een onverwachte val Jaden in het ziekenhuis brengt. Uit de onderzoeken blijkt dat hij een hartritmestoornis heeft en de dokter geeft aan dat skiën in de toekomst uitgesloten is.

Zodra Josh Dixon te horen krijgt dat zijn zoon in het ziekenhuis ligt, is niets voor hem belangrijker dan bij zijn zoon te zijn. Maar Harbor Pointe heeft voor hem meer slechte dan goede herinneringen. In zijn jeugd werd hij mishandeld door zijn vader en was hij volgens zijn ouders de oorzaak van de door van zijn broertje Dylan.

Josh en Carly worden met elkaar geconfronteerd en dit zorgt bij beiden voor verwarrende gevoelens. Herinneringen aan vroeger komen boven en maken het niet gemakkelijker. Jaden is ernstig ziek en ze brengen veel tijd met elkaar door. Bestaat er een kans dat Jaden ooit weer zou kunnen skiën? Carly maakt zich erg zorgen en er komen nieuwe gevoelens naar boven die ze geen plek kan geven. Hoe moet het verder? Josh lijkt betrouwbaarder geworden te zijn, maar waarom heeft hij ooit die keuze gemaakt om hen achter te laten?

‘Vang me op’ is een prachtig vervolg op het tweede deel van de Harbor Pointe-serie ‘Pak mijn hand’. De hoofdpersonen uit het tweede deel komen ook met regelmaat terug in het derde deel. De personages uit het eerste deel komen in dit deel vrijwel niet aan bod. Het derde deel is zeker goed los te lezen van de andere delen. Het bijzondere verhaal over Josh en Carly gaat zeker niet over rozen, maar zij moeten leren omgaan met vele tegenslagen in hun leven. Ik heb enorm genoten van dit derde deel. Wat mij betreft het best geschreven deel van deze serie. Een ingrijpend verhaal over liefde, vergeving en tweede kansen op veel gebieden. Het leven heeft zoveel moois te bieden als je in staat bent om de ander te kunnen vergeven. Het verhaal boeit van begin tot het einde en beneemt je op sommige plekken de adem.

Een prachtig vervolg op het tweede deel over diepgaande liefde, vergeving en tweede kansen om verder te kunnen leven.

Over Courtney Walsh

Courtney Walsh is acteur, theaterregisseur en schrijfster. Ze woont in Illinois in de Verenigde Staten, waar ze samen met haar echtgenoot een jeugdtheater runt. ‘Vang me op’ is het derde los te lezen deel uit de Harbor Pointe-serie. De eerste twee delen zijn ‘Kijk omhoog’ en ‘Pak mijn hand’.

‘Vang me op’ van Courtney Walsh is het diepgaande derde deel in de Harbor Pointe-serie over een ingrijpende ziekte en de kracht van genade. Carly en Josh waren elkaars eerste liefde. Maar na de geboorte van hun zoontje Jaden ging het mis tussen hen. Josh verliet Harbor Pointe en liet Carly achter als alleenstaande moeder. Wanneer Jaden zestien jaar later ernstig ziek wordt, besluit Josh terug te keren en er alles aan te doen om Jaden een kans te geven beter te worden… en om Carly te laten inzien dat hij nu een andere man is dan toen.