Recensie ‘Weet je wel hoe mooi je bent?’

29 mei 2019

Je bent mooi. Ja, echt waar. Niet mooi ondanks dit-of-dat en dat ook niet alleen mooi van binnen – nee, je bent compleet prachtig.

Over Weet je wel hoe mooi je bent?

De bovenstaande zin is toch echt wel een dingetje voor (meest) vrouwen denk ik? Ikzelf heb er best wel eens moeite mee, al zou je het helemaal niet zeggen omdat ik een redelijke positief en extravert type ben. Wie vindt zichzelf echt mooi en is tevreden en blij met zijn/haar uiterlijk? Als ik mezelf in de spiegel bekijk, kan ik zo een rijtje opnoemen met elementen die ik zou willen veranderen aan mezelf. Het boek van Hanneke Develing sprak me dan ook aan en maakte me kwetsbaar. Want eigenlijk is het heel raar dat ik mezelf niet mooi vind, omdat ik dat eigenlijk wel ben en iedereen mooi is. Elk mens heeft een unieke uitstraling en dat is juist prachtig!

Het boek van Hanneke heeft me goed naar mezelf en mijn gedachten over mezelf laten kijken. Hoe komt het eigenlijk dat ik mezelf niet mooi vind en wat kan ik veranderen aan mijn negatieve gedachten over mezelf? Het boek geeft veel inspiratie en staat boordevol met lekker praktische tips! Wat voor soort figuur heb jij en welke kledingstukken passen daar het beste bij? Maar zoals Hanneke benadrukt, niets is verplicht. Het is belangrijk om te dragen waar jij je prettig in voelt, want als je straalt en geniet van je kleding merken anderen dit op. Hanneke geeft advies hoe je door middel van kleine aanpassingen je outfit kunt opleuken en je figuur beter laat uitkomen. Het boek is positief en optimistisch geschreven en heeft een luchtig tintje.

Het is een fijn boek om er af en toe even bij te pakken om inspiratie op te doen of om jezelf op te beuren. Hanneke geeft inspiratie om positiever naar jezelf te kijken, want die negatieve gedachten zijn helemaal niet nodig. Maar ze zijn ontzettend vaak aanwezig en kunnen belemmerend werken in het dagelijks leven. Geniet van dit boek en doe er je voordeel mee! Iedereen is uniek en wat is er nou fijner om de focus te leggen op de mooiste elementen van jezelf?

Inspirerend, om het boek in één woord te omschrijven. Lekker concreet en toepasbaar en boordevol met tips en adviezen voor je kledingstijl. Dat is niet het enige, het boek geeft ook veel stof tot nadenken over ons eigen zelfbeeld. Tip: ook erg leuk om cadeau te geven.

Over Hanneke Develing

Hanneke Develing helpt in haar bedrijf als kledingcoach vrouwen op weg naar een nieuwe garderobe en een nieuw zelfbeeld. Het raakt haar keer op keer hoeveel vrouwen ontevreden zijn met de dingen die hen juist zo mooi maken. Haar overtuiging: iedere vrouw is mooi! Hanneke is ook columnist voor PUUR! magazine.