Geloof

    De wereld moet het zien – Waarom niet, Heer?

    25 mei 2020

    Er lijken vreselijke dingen te gebeuren in deze wereld en het lijkt alsof Gods liefde een bespotting wordt gemaakt. Dan rijst altijd de vraag: waarom?

    God is dichtbij

    24 mei 2020

    Je leven kent ups en downs, vreugde en verdriet. Maar, zegt Paulus, het mooie is dat de Heer er altijd bij is. Dat geeft het leven zin en maakt het zelfs vreugdevol, wat er ook gebeurt in je leven.

    Het geheim van….

    21 mei 2020

    Wie heeft er niet ooit in zijn/haar leven een geheim gehad, of misschien heb jij er op dit moment wel een die je voortdurend achtervolgt. Hoe dan ook geheimen vormen veelal een belemmering en dat is nooit fijn.

    Mini-lightmovement

    20 mei 2020

    Toch wilde ik zo graag iets doen al was het een kleine bemoediging naar andere vrouwen om mij heen, maar hoe??
    Toen zag ik een Instagram post van Wij zijn Lume.  “Een mini lightmovement”.

    Hangmat van vertrouwen

    17 mei 2020

    Alles wat me bezighoudt mag ik bij Hem neerleggen. Ik weet niet waarom de dingen gebeuren, maar ik weet wel dat Hij bij me is. Hij geeft me rust. Hij geeft me nieuwe kracht.

    Ja, ik geloof!

    13 mei 2020

    Geloof jij? Geloof je in een God die regeert over hemel en aarde? Geloof je in een God die voor jou gestorven is aan het kruis? Geloof je in een God die geneest en jou zonde wil vergeven?

    Die ene

    10 mei 2020

    Misschien ben jij die ene. Die ene die steeds over het hoofd wordt gezien, die ene die tussen de mazen van het net glipt, waarvoor niemand aandacht heeft en die geen attentie krijgt. Of misschien ben jij juist diegene die uitkijkt naar die ene. Die door de massa’s heen die ene spot.

    Wie ben jij?

    6 mei 2020

    Als iemand jou de vraag stelt ‘Wie ben jij?’, dan ben ik snel geneigd om te zeggen dat ik een blogger ben. Maar als dat mij afgenomen zou worden, wie ben ik dan? Dan ben ik iemand die ziek thuis zit en last heeft van lichamelijke klachten. Oké, maar als dat geen rol meer speelt, […]

    Vrijheid toen en nu…

    4 mei 2020

    Laten we genieten van elke dag, ondanks het virus wat heerst en ons in onze vrijheid belemmerd. Laten we erop vertrouwen dat Hij ons ook hiervan zal bevrijden.

    Hoe rust je echt uit..

    3 mei 2020

    Kom naar Mij als je moe bent. Kom naar Mij als je gebogen gaat onder het gewicht van je problemen! Ik zal je rust geven. Doe wat ik je zeg. Leer van Mij. Want ik ben vriendelijk en geduldig en bescheiden.

    Op zoek naar avontuur…

    2 mei 2020

    Maar wat is eigenlijk avontuur? En waar moet een avontuur aan voldoen om het als zodanig te bestempelen? Ik denk namelijk dat dit per persoon heel verschillend is. Voor de één is een reis naar een ver land een avontuur.

    Roep een halt aan alle doemscenario’s.

    28 april 2020

    Roep een halt aan alle doemscenario’s. Laat Gods vrede dalen op ziel en zin, om met de woorden van dichter Nicolaas Beets te spreken.

    Keuzevrijheid!

    27 april 2020

    Ik wil mijn eigen leven leven zoals ik wil. Is dat niet vaak iets wat je hoort? Maar is dat echt wat je wilt? Kijk eens naar je eigen leven.

    Durf jij te wortelen

    27 april 2020

    Durf jij te wortelen op de plek waar God jou heeft neergezet? Een boom schikt zich naar de seizoenen. Als het herfst wordt, valt zijn blad en in de lente ontluikt nieuw leven.

    Het waarom in het lijden van christenen

    26 april 2020

    Als, zoals Paulus, we Hem willen kennen en ook de kracht van Zijn opstanding, moeten we ook de gemeenschap van Zijn leed kennen. De enige weg om die gemeenschap te betreden, is door te lijden. Kunnen we Ja, God zeggen, zelfs daartegen?