Geloof

    De lessen van Daniël | Ik lees de Bijbel

    14 november 2019

    Door gewoon regelmatig te lezen, spreekt God en leer ik Hem beter kennen. Ik vertrouw erop dat Hij mij steeds meer zal laten zien wie Hij is en wie ik mag zijn in Hem.

    De lessen van Daniël | Aan de rand van de maatschappij

    13 november 2019

    Ik voelde me zelf vaak aan de rand van de maatschappij staan. In mijn studententijd werd ik arbeidsongeschikt verklaard. Toen God mij genas, was mijn tweede kind op komst. Ik wilde graag buitenshuis werken, maar door allerlei omstandigheden ging dat niet.

    De lessen van Daniël | Groeien in geloof

    12 november 2019

    ‘Je wandelt met God door Hem beter te leren kennen en je leert Hem beter kennen door de Bijbel te lezen.’ Mijn kind onderbreekt me: ‘Hoe kun je God dan beter leren kennen door de Bijbel te lezen?’

    De lessen van Daniël | Een veranderende cultuur

    11 november 2019

    Daniël komt in een totaal andere cultuur terecht, ver van zijn land, de tempel en waarschijnlijk ook van zijn ouders. Hij is ontworteld, maar blijft trouw aan God, ook al kan hij niet meer leven zoals hij gewend was.

    Met beide benen op de grond

    10 november 2019

    In de Bijbel is Daniël een jongen die die zijn weg zoekt in zo’n situatie. Hij groeide op als gelovige Jood in Israël, maar werd opgepakt en weggevoerd en wat later uitgekozen om de taal en cultuur van de Chaldeeën te leren. Ze veranderen zijn naam en bepalen zijn toekomst.

    Verzoek

    9 november 2019

    Laat geen twijfel, angst, ongeloof toe, maar richt je hart op Hem, “de Vader der lichten, bij Wie geen verandering is of zweem van ommekeer”(Jak 1:17).

    Grote mensen dingen

    5 november 2019

    Ik verlang wel eens naar de tijd van zaterdagochtend Telekids, geen rekeningen betalen, niet hoeven nadenken over het avondeten. Je was gewoon wie je was en dat was genoeg.

    Smile :-), God Loves You!

    2 november 2019

    Hij is geen veeleisende tiran, maar een liefhebbende Vader! Hij is geen directeur, maar een God Die voorziet! Hij is geen manager, maar een Trooster! Hij is geen wijzende vinger, maar een Raadgever! Oneindig is Zijn geduld en wijsheid. Wij mogen van God kiezen, in Deut. 30:19 zegt Hij: Kies dan het leven boven de […]

    Dankjewel! vanuit Redding

    31 oktober 2019

    We ontvingen weer een update vanuit Redding Californië van Henk en Marjolein van Diest. Deze delen we graag met jullie.

    Waarom ‘het lukt me toch nooit’ best een goede gedachte is.

    27 oktober 2019

    De golven onrust overspoelen je en als een haai cirkelt er één gedachte op je af: Het Lukt Me Toch Nooit!
    En hoe vaak anderen je vertelden dat deze gedachte niet goed is, dat je ‘m niet moet horen. Toch deint hij weer onheilspellend door je hoofd.

    Gods perfecte plan

    26 oktober 2019

    Hij heeft een volmaakt Plan met ons. We kunnen er maar beter zo snel mogelijk instappen.We laten al onze ‘maren’, minnen en plussen, ‘alsen’ en ‘dannen’ schieten en vertrouwen heel simpel op Hem.

    Ik ga recht op mijn doel af

    25 oktober 2019

    Al schrijvend denk ik aan de woorden van Paulus uit Filippenzen 3:14 waar staat: ‘Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij in Christus Jezus geroepen heeft’. En ja, dat advies moet ik ook ter harte nemen.

    Zelfs vindt de mus een huis

    19 oktober 2019

    Soms betrap ik mijzelf erop dat ik deze dingen niet aan God vraag omdat ik vind dat God belangrijker dingen te doen heeft. Wanneer ik dan toch iets vraag en meteen mezelf wil corrigeren dan merk ik dat God het graag wil geven.

    Biblejournaling DIY

    18 oktober 2019

    De Bijbel lezen kan op allerlei manieren. Door creatief met bijbelteksten aan de slag te gaan, kan de tekst als nieuwe naar je toe komen. Illustrator Mirjam Florijn combineert beelden en creativiteit met Bijbellezen.

    Een hardnekkige steek!

    16 oktober 2019

    Terwijl ik hier zo over na dacht en ik de volgende wesp alweer in aantocht zag komen, liet God mij een vergelijking zien. Een soort van metafoor wat we kunnen halen uit het leven van een wesp.