Geloof

    De grootste bruiloft ooit…

    11 juni 2021

    Vandaag ontvang je een vooraankondiging van het grootste bruiloftsfeest dat er ooit gegeven zal worden. Een feest dat zijn weerga niet kent.

    Bijbelstudie: Psalm 66

    9 juni 2021

    Annemarie van Heijningen schrijft een overdenking over Psalm 66. God roept ons op om met anderen te delen wat Hij heeft gedaan.

    IJle lucht

    7 juni 2021

    Toen Lynn Austin op vakantie was in de bergen, deed ze een belangrijke ontdekking over haar schrijfproces.

    Bijbelstudie: zorgen voor de aarde

    5 juni 2021

    Vandaag is het Wereldmilieudag. Met deze Bijbelstudie van Almatine Leene kunnen we nadenken over het zorgen voor de aarde.

    Neem tijd voor gebed

    4 juni 2021

    Bidden is vaak een ‘ondergeschoven kindje’ in ons leven. De een vindt het lastig, de ander eng, en weer een ander is het niet gewend om er buiten de gebruikelijke momenten, bijvoorbeeld bij de maaltijd, tijd voor te nemen.

    Bijbelstudie: Psalm 64

    3 juni 2021

    Annemarije van Heijningen denkt met ons na over Psalm 64. Dit gaat over het kwaad om ons heen en de rechtvaardigheid van God.

    Je bent genoeg in zijn ogen

    2 juni 2021

    Eline Hoogenboom schrijft over de twijfels die je vaak kunt hebben. Twijfels over of je wel genoeg bent en of je genoeg doet. Uit Gods antwoord in de Bijbel blijkt: jij bent altijd genoeg.

    Zijn geduldige stilte

    1 juni 2021

    Hoe kunnen we omgaan met de stilte uit de hemel? Elisabeth Elliot verwijst naar de gedeelten in de Bijbel waarin Jezus zwijgt. Wat zeggen deze stukken over Gods karakter?

    Bevestigende woorden

    31 mei 2021

    Stel je eens voor… Het is dinsdag en de tweede werkdag van de week is in volle gang. Je hebt je laptop uitgeklapt voor je staan, de vaatwasser draait op de achtergrond en zojuist heb je de derde was in de droger gestopt en gelijk een nieuwe was in de wasmachine gedaan.

    Daar sta je dan!

    30 mei 2021

    Daar sta je dan! Vroeg in de ochtend werd ik wakker. Vol goede moed stapte ik mijn bed uit. Vandaag een werkdag. Maar voordat ik hier klaar voor ben, eerst maar even ontbijten.

    Je moest eens weten…

    27 mei 2021

    In deze overdenking van Johannes 4:5-26 gaat het over kwetsbaarheid en openheid. Vind jij het moeilijk om jezelf te laten zien?

    Bijbelstudie Psalm 61

    26 mei 2021

    Annemarie van Heijningen schrijft een overdenking van Psalm 61, over eeuwig psalmen zingen.

    Stil maar, wacht maar

    25 mei 2021

    Nog niet zo lang geleden zag ik een armbandje met het opschrift H.O.P.E. – Hold On, Pain Ends (Hou vol, er komt een einde aan de pijn). Het deed me denken aan een armbandje dat ik jaren geleden droeg, maar dan met de letters WWJD – What Would Jesus Do (Wat zou Jezus doen).

    Bijbelstudie: Psalm 60

    23 mei 2021

    Annemarie van Heijningen schrijft een overdenking over Psalm 60. Het is een hoopvolle tekst: met God zullen wij krachtige daden doen.

    Loslaten is dansen in vrijheid – Long Read

    21 mei 2021

    Ik heb al heel lang last van pijn en spanning in mijn lichaam. Een tijdje geleden ging ik naar de fysiotherapeut waar ik een bijzondere behandeling kreeg. Ik moet leren loslaten. Dat vind ik vaak nog heel lastig.