Elke dag met God

11 oktober 2020
Delen via:

‘…voor elke (afzonderlijke) dag.’ 2 Kronieken 8:14

Ben je bang dat Bijbellezen of bidden iedere dag een saaie gewoonte gaat worden? Zo ja, onthoud dit: het is geen slechte gewoonte! Integendeel, laat dit een dagelijks terugkomende activiteit zijn tot eer van God. In dit stukje offeren de Levieten dagelijks en prijzen ze God. Elke morgen en elke avond. Het was een dagelijks terugkomende activiteit. Vers 15 zegt: ‘En men week niet af van het gebod van de koning voor de priesters en de Levieten wat betreft welke zaak dan ook…’

Een gewoonte klinkt saai en onprettig, maar het vraagt discipline om iets dagelijks te laten terugkomen. Er moet een wil achter staan. Wil je groeien in God, verlang je naar meer van Hem? Maak je deze gewoonte dan eigen. Jezus bracht tijd met God door nog voor het daglicht aanbrak (Markus 1:35). De waarheid is, we maken tijd vrij voor de dingen waar we het meest van houden, wat we het meest waardevol vinden, voor de mensen die het belangrijkst zijn in ons leven. En wat ons beloont. Welke plek heeft Jezus in jouw leven? Geef Hem de prioritiet van je dag, hoe druk je ook bent.

Gebed

Neem maar van mij aan dat de beloning groot zal zijn. En dat het verre van saai is! Heer, ik wil U de hoogste plek in mijn leven geven. U bent het waard en ik heb het zo nodig. Vergeef me dat ik zo vaak kies voor wat ik zelf belangrijk vind. Wilt U mij helpen om me deze gewoonte van Bijbellezen en bidden eigen te maken, zodat ik in U zal groeien? In Jezus’ naam. AMEN


Uit: Jouw tijd met God

gewoonteDagboek voor moeders
Priscilla Docter-Agteres, zelf moeder van vijf kinderen, neemt je in ‘Jouw tijd met God’ mee op een avontuurlijke reis met God. Ze laat zien hoe je elke dag met God kunt leven. Dat maakt je leven als vrouw de moeite waard, ook als je agenda als drukbezette moeder overvol is. Priscilla Docter-Agteres diept prachtige, verrassende Bij belteksten op die zij concreet weet toe te passen in de hectiek van het moederschap. Met haar heldere en meeslepende stijl zal zij met ‘Jouw tijd met God’ de harten van vele (jonge) moeders weten te veroveren.

Je kunt het boekje bestellen voor €16,99

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *