Maak je eigen Pizza Cafoncella

10 februari 2019
Delen via:

Pizza is altijd een goed idee. Vooral in de winter. Nu kan je al speurend de diepvriesvakken in de winkel aflopen op zoek naar die ene perfecte pizza. Wordt het hamburgerpizza, frikandel-speciaalpizza, of toch gewoon hawaï? Maar op een druilerige zaterdag kun je ook heerlijk je eigen pizza maken! Gezond en lekker.

Pizzadeeg

– 7 gram actief gist
– 2 el Olijfolie
– 1 theelepel suiker
– 300 ml lauw water
– 500 gram gezeefde meel
– 100 gram griesmeel

Beleg
– 2 blikjes gesneden tomaten
– 375 gram mozzarella, in stukjes gesneden
– Rucola
– 150 gram prosciutto crudo (Parma ham)
– Al Basilico olijfolie

INSTRUCTIES:

Pizzabodem
Meng het gist in een maatbeker met 300 ml lauw water, suiker en 2 el Olijfolie. Laat dit vervolgens voor 10 minuten staan.
Meng de meel en de griesmeel en maak een berg zoals een vulkaan. Bovenaan in het midden kun je een kommetje maken. Hier kan het water mengsel langzaam in gegoten worden.
Kneed het geheel met je handen totdat het vochtige mengsel helemaal is opgenomen. Kneed totdat het deeg zacht en soepel wordt. Dek het deeg af (met een vochtige handdoek) en laat het staan om te rijzen.
Verwarm de oven voor op 220 °C.
Maak de pizzadeeg plat en verdeel het in 4 stukken. Wanneer je je pizza rond wil maken, maak je van het deeg 4 ballen om dit makkelijker te kunnen bereiken.

Beleg
Verspreid de gesneden tomaten over de pizzabodem.
Strooi de mozzarella hierover heen en stop de pizza voor 10 minuten in de oven.
Haal de pizza uit de oven en leg 2 plakjes prosciutto op elke pizza.
Leg de rucola op de pizza’s en strooi er nog wat basilicum olijfolie overheen.

 

Overgenomen van https://www.liquidodoro.com (waar nog veel meer lekkere recepten staan!)


In het full-color hardloopboek Morgen ga ik echt! delen Marijke ten Cate en Corien Oranje hun hardloopervaringen. Hardlopen is goed voor je! Maar hoe begin je eraan? En hoe houd je vol? Eerlijk, grappig en herkenbaar. Ze delen hun tips en tricks, en bekijken de hardloopwereld met een knipoog. Morgen ga ik echt! gaat over hardloopkleding, blessures, looptechnieken en de psychologie van het hardlopen. Hardlopen kan je bijvoorbeeld helpen om af te vallen of om je beter te voelen. Met veel tekeningen, motiverende verhalen, testjes en interviews: start to run today!

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *