Auteur:
Publicatiedatum:
8 maanden geleden

Recensie: ‘De tragedie van Ladenbrooke Manor’

Fouten maken, dat doen we allemaal in ons leven. De ene fout is groter dan de andere fout, en fouten maken is menselijk. Alleen moeten we wel proberen om fouten te voorkomen. Wanneer we een fout maken, laten we er dan eerlijk voor uitkomen en de waarheid vertellen. Maar soms kunnen fouten die wij gemaakt hebben een enorme impact hebben op het leven van anderen. Durven we dan nog de waarheid te vertellen? Of verzwijgen we de waarheid en besluiten we te leven in een leugen?

Over De tragedie van Ladenbrooke Manor
De ontroerende roman De tragedie van Ladenbrooke Manor van Melanie Dobson speelt zich af op het Engelse platteland met zijn zachte zomeravonden, schattige cottages en weelderige tuinen vol vlinders. Midden in deze idyllische setting ontvouwt zich een mysterie dat zich uitstrekt over drie generaties vrouwen.

Als Heather Toulson terugkeert naar het huisje waar ze opgroeide op het Engelse platteland, ontdekt ze lang verborgen geheimen over de geschiedenis van haar familie en stuit ze op de waarheid rond een moord van zestig jaar geleden.

Libby, een vrolijke en vrije jonge vrouw, is bevriend met haar buurjongen, Oliver, de zoon van Lord Croft van Ladenbrooke Manor. Ze raakt in verwachting en wordt door haar vader op straat gezet. Niet veel later verdrinkt Oliver in een rivier.

Hoewel zijn dood verdacht is, wordt een eventuele dader nooit gevonden.

Zestig jaar later keert Heather Toulson terug naar het huisje waar ze opgroeide op het Engelse platteland, vlak bij Ladenbrooke Manor. Tijdens het uitzoeken van de spullen van haar overleden vader, heeft ze een ongemakkelijke ontmoeting met haar eerste liefde. Maar wat haar nog meer in verwarring brengt, is een ontdekking die de geschiedenis in een heel ander licht plaatst.

Over Melanie Dobson
Melanie Dobson schrijft romans met een mix van romantiek en spanning. Schrijven is voor haar het ultieme excuus om te reizen naar vergeten oorden, in oude huizen rond te snuffelen en urenlang vergeelde dagboeken te lezen.

De cover van het boek trok mijn aandacht vanaf het begin dat ik hem zag. Prachtig, mysterieus en tragisch zijn woorden die als eerste in  mijn gedachten schoten. De tragedie van Ladenbrooke Manor bevat een verhaal dat drie generaties vrouwen aan elkaar verbind. Alles loopt anders dan gepland. Het is een bijzonder boek, doordat heden en verleden nauw met elkaar verweven zijn. Het maakt je ontzettend nieuwsgierig en je blijft doorlezen, want je wordt elke keer verrast met een nieuwe wending in het verhaal. De generaties vrouwen worden met elkaar verbonden door verschillende thema’s als: verboden liefde, zwangerschap en leugens.  De verhalen van de vrouwen uit het boek worden bij elkaar gebracht wanneer Heather Toulson na het overlijden van haar ouders terugkeert naar hun huis, om het te laten verkopen. Zij doet ontdekkingen die haar leven doen veranderen en wanneer zij langer blijft dan gepland, wordt het onmogelijk om terug te keren naar huis. Heather zit vol onbeantwoorde vragen en bijt zich vast in haar herinneringen om opzoek te gaan naar de waarheid.

Het boek heeft een prachtige setting en een mooie verhaallijn.

Conclusie:
Het is een boek vol emotie en het verhaal blijft je van begin tot einde verrassen!